دفتر وکالت و مشاور حقوقی

وکیل و دفتر وکالت و مشاور حقوقی

دفتر وکالت و مشاور حقوقی

وکیل و دفتر وکالت و مشاور حقوقی

دفتر وکالت ما با وجود وکیل پایه یک دادگستری و تجربه فراوان در عرصه حقوقی، کیفری، خانوادگی و ملکی میتواند به عنوان مشاور حقوقی در کنار شما باشد. شما در کنار ما میتوانید از مشاوره رایگان و حق الوکاله شرایطی بهرمند شوید.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

حضانت فرزند

باسلام خدمت بینندگان این ویدیو. موضوع این ویدیو در خصوص حضانت فرزند است. سوالی که بسیاری از خانم ها با حضور در دفتر وکالت از اینجانب سوال میکنند، این هست که آیا میتوانند بعد از اینکه از همسرشان جدا شدند، حضانت فرزندشان را بعد از 7 سالگی هم داشته باشند یا نه ؟

طبق قانون مدنی حضانت فرزند تا 7 سالگی با مادر است و بعد از 7 سالگی حضانت با پدر خواهد بود. مگر بعد از سنین کودک پسر در سن 15 سالگی و دختر 9 سالگی که خود تایین کننده هستند که با کدام یک از والدین خودشون زندگی کنند. در صورتی که خانمی بخواهد بعد از 7 سالگی حضانت فرزند خودش را همچنان داشته باشد، باید عدم صلاحیت پدر را در واقع ثابت کنند.

طبق ماده 1173 قانون مدنی، هرگاه در اثر عدم مواضبت یا انحتاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل در حضانت اوست، صحت جسمانی یا تربیت اخلاقیش در معرض خطر باشد، محکمه میتواند به تقاضای به تقاضای گرفتگی حضانت ار پدر و مادر به تصمیم رییس قوه قضایی هر تصمیمی که بر حضانت طفل است، اتخاذ کند.

مواردی که برای عدم مواضبت و یا انحتاط اخلاقی هر یک از والدین است، عبارت اند از:
1- اعتیادشان به موارد مخدر و یا مشروبات الکلی
2- انجام امور فساد اخلاق و فحشا
3- ابتلا به بیماری های روانی
4- سوء استفاده از طفل یا اجبارشان برای مشاغل غیر اخلاقی
5- تکرار ضرب و جرح خارج از عرف

در این صورت و موارد میتواند مادر با اثبات این موارد در دادگاه حضانت طفل را از پدر گرفته و طفل را خودشان نگه داری کنند، ولی همچنان نفقه فرزند بر عهده پدر خواهد بود.

باتشکر از این که در ویدیو با ما همراه بودین. لازم به گفتن است که شما میتوانید با مشاور حقوقی و وکیل پایه یک ما برای امور خانوادگی خود، ما را همراه خود بدانید.

حضانت فرزند